Demonerna

Ser att jag inte skrivit på ett tag här. Kanske ska plita någon rad eller två för mina tre läsare. Har haft tre helt rökfria dagar i november. Torsdag, fredag och söndag. I lördags låg jag och grät och jag såg cigg med vingar som flög runtomkring mitt huvud. Efter en cigg var jag nöjd och har inte rökt sen dess. Pillar väl in någon snus om dagen, ibland hjälper det, ibland inte. Nu känner jag att abstinensen börjar kicka in igen. Och ingen finns här i huset i Frillesås som kan få mig att hålla emot. Nu mår jag inte bra.

Har jag gjort något extraordinärt i helgen då? Inte så värst, eller jo, jag har läst en skönlitterär bok för första gången på typ tre år. "In Cold Blood" av allas våran Truman Capote fick det bli. Jävligt bra läsning som har hjälpt mig hålla mig sysselsatt när Olivia jobbat och sådana grejer. Fick träffa Olivias mormor, morfar och morbror i lördags med, nervöst som fan att träffa släktingar. Det gick nog bra i alla fall. Mycket god mat har det varit också, som vanligt. I övrigt har vi mest gjort par-aktiga saker typ kollat på Idol, sett klart på första säsongen av Dexter, pluggat och även lite mys har vi hunnit med.

Imorgon far jag hem till huvudstaden igen. Är väl inte helt laddad för det om jag ska vara ärlig. Ny kurs och massa strul kring det och så får jag inte träffa flickvännen på över två veckor. Men Stina har kommit hem från Kongo vilket är kul. Dessutom kommer Karin och hälsar på till helgen, ett kärt återseende. Vi har alla saknat Karin, hon borde lämna Danmark och flytta upp till Stockholm. Så jag kommer nog överleva. Tänkte försöka börja skriva på ett projekt sen, Nu ska jag ut och slåss med nikotindemonerna igen, hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0