Californication

Blev inget med det där skrivandet. Ovanligt att jag inte gör saker jag borde göra. Fastnade för en tv-serie istället. "Californication" med gamle Arkiv-X-stjärnan David Duchovny (hur fan det nu stavas) i huvudrollen som en författare med skrivkramp. Hans huvudsysselsättning istället är att kurtisera med kvinnor och försöka få sin ex-fru tillbaka. Första avsnittet på en halvtimme räknade jag det till fyra olika kvinnor var av en visade sig vara hans ex-frus fästmans dotter. Härliga intriger och några roliga garv. Kommer nog ladda hem lite mer så småningom. Saknar "Entourage" bara, undrar när de drar igång igen.

Sen har jag chattat med våran egna au-pair-vän Ida borta i Boston, USA. I helgen blir det ju återförening med gamla gänget; Simon, Klara, Karin, Becka och jag. Den enda som saknas är just då Ida vilket avståndet mellan Sverige och USA själv får förklara. Kommer nog bli en bra helg.

Imorgon måste jag verkligen, verkligen gå till skolan. Så ikväll är jag nykter trots erbjudanden om lista till Spy Bar och allt. Har lektion 10-12 så det är gött. Nu ska jag sova i min ensamhet igen.

Har jag nämnt det förr men det är allt bra att Olivia har sin modeblogg. Alla dessa fina kort som finns där på henne. Det lindrar saknaden lite, lite, litegrann. Just precis när jag satt och skrev dessa rader om henne fick jag ett väldigt fint mess från ovan nämnda dam. Nu ler mitt hjärta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0