Sista

Då var det dags att sova sista natten i Stockholm för det här året. Fyra nästan exakt fyra månader flyttade jag in här i skrapan ihop med min fina vän Frida. Sedan dess har tiden bokstavligt talat rullat på. Många ensamma nätter däruppe på loftet, men dom förtränger jag. Minns hellre de med sällskap och det har ju ändå blivit ett par sådana. Nu är det tyvärr en ensam natt som står på schemat mitt. En vecka kvar nu, varför känns det som en evighet jag var med dig trots att det bara var tre dagar sen?

Vi har klarat av en del städaktiviteter under kvällen ändå. Jag gav toaletten en hård match och Frida attackerade spisen med näbbar och klor. Så nu ser det riktigt bra ut. Ska nog ta en sväng med golvmoppen imorgon lagom efter att jag packat ner alla saker, hur det nu ska gå till.

Ägnat mig åt att titta lite på OC-skaparen Josh Schwartz nya serie, "Gossip Girl". Känns lite som samma tema, överklass, high school, intriger och allt. Men jag var ju et djupt OC-fan ett bra tag så det här går rätt bra ändå. Skönt med ett litet break bland alla supande snutar, organiserad brottslighet, nakenhet och knark som min vanliga serie-diet består av.

Nu ska jag försöka sova en kort sväng. Godnatt

Kommentarer
Postat av: Ida

man måste älska gossip girl. speciellt måste man hata Dan och älska chuck. god jul! puss

2007-12-21 @ 14:34:21
Postat av: Sune

Ja, det är ju en lagom dos OC-nostalgi över serien också. Fast ny kust och rätt liknande intrig. Hatar inte Dan, ser han mer som en fusion mellan Seth och Ryan. Chuck däremot är en lirare av rang, ett riktigt svin men på ett spännande sätt.

God jul till dig med, hoppas du får en bra jul på andra sidan dammen, vi saknar dig här. Lite tomt med bara Karin och Becka hemma i jul, men vi klarar oss nog. Vi saknar dig, puss

2007-12-21 @ 15:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0