Sista söndagen

Då börjar årets sista söndag gå mot sitt slut. Förstår fortfarande inte riktigt att 2007 är över om en dag eller så. Förhoppningsvis har jag inte däckat vid det här laget imorgon och står med champagnen och cigarren redo att mota ytterliggare ett år. Kanske skriver en sammanattning om året som gått någon gång, det har väl blivit lite av en tradition att göra det kring nyår. Några årsbästalistor blir det nog inte, det har jag inte lust med.

Igår var vi ute i Göteborg och levde rövare. Först hängde vi på något hak där ölen kostade 25 spänn och med ett väldigt blandat klientel. En hel del Gbg-schtekare som kammat till sina frisyrer och glömt knäppa ett par knappar för många i skjortan. Sen vidare till en popklubb nere på Första långgatan. På det stället hade de 150 olika sorters öl, helt crazy. Sen fick jag veta att jag inte såg ut att passa in på nämnda klubb. Jag borde enligt samma åsikt hänga på Nefertiti och vad fan är det för ställe? Har fått för mig att det är lite cred på det, men det är bara vad jag tror. Lite innan två blev det kollektivtrafik hem så efter lite sökande efter en bortsprungen halsduk var man i säng lite efter fyra.

Idag har jag sovit till halv ett, lidit lite med min stackars flickvän som efter knappa fyra timmars sömn var tvungen att jobba. När hon slutade sov vi lite mer, åt god mat och har nu avverkat tre avsnitt Six Feet Under. Nu sitter vi med varsin dator i sängen och surfar runt på olika sidor.

Imorgon då, nyårsbaluns inne i Kunsgsbacka, hur det går får vi se, blir väl förhoppningsvis trevligt. Veganmat står på menyn den här gången, väldigt exotiskt för min del i alla fall. Nu ska jag pussa lite på min kvinna och sen sova snart. Ha det fortsatt gött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0