Mycket att säga

Då var det dags att börja packa väskorna. Tåget går från Göteborg vid 13:42 idag. Känns som vanligt lite vemodigt och kluvet att åka härifrån. Nu blir det bara en kortvisit i Stockholm den här gången innan det är dags för en liten mindre Sverigeturné. På fredag åker jag hem till Smålandet igen för att fira jul hos familjen. Kring den 28:e återvänder jag till Frillesås för att fira nyår med min flickvän och i början på det nya året åker jag tillbaka till Stockholm. Tyvärr är det ingen vila och ro som gäller. Har redan viss panik över allt. Veckan som kommer nu är det julklappar som ska ordnas. Julupphållet kommer ägnas åt plugg i mängder, både tenta och skriva. Vet inte om jag kommer koppla av så speciellt mycket.

Tur då att den här helgen har varit lugn och helt bortkopplad från allt vad skola heter. I fredags var vi inne i Göteborg och sprang på affärer. I lördags jobbade var det lugn dag och sen utgång i Gbg på kvällen, träffade en gammal bekant, Esther-Fredrik, trevligt var det. När han fick reda på att jag och Olivia träffades på Emmaboda frågade han direkt "Var det på Spiritualized?", han delvis väldigt rätt där. Söndagen var lite bakfylleaktig med lite foto och "En kärlekshistoria" på datorn. Nu sitter jag här ensammen i huset på kullen. Känns lite konstigt att vara kvar här och ändå inte få träffa Olivia något mer, brukar ju vara tvärtom liksom.

Förresten kan jag erkänna att det här med att sluta röka inte gått något bra. Det fick aldrig riktigt fotfäste tyvärr, inte speciellt oväntat men ändå. Nog om det, igår satt jag ute kring 22-tiden för att ta en godnattare. Ute var det mörkt, lagom kallt och nästan helt tyst. Det är i sådana ögonblick jag gillar lugnet och stillheten som råder i mindre orter. Påminde om tiden på balkongen på Smultronvägen när varje afton slutade på det viset.

Nu vill jag inte riktigt åka hem känner jag. Är ju egentligen rätt dumt at tåka först till Stockholm och sen ner till Värnamo. Borde stannat här i några dagar till och njutit av att få umgås med min käraste och sen åka typ femton-tjugo mil hem istället för att göra en resa på drygt hundra för fyra jävla föreläsningar.

Det enda jag saknar i Stockholm just nu är vännerna. Frida, Simon och allihopa. Snackade med Dragan i lördagsnatt och vi besätmde att ta tag i våra liv och fanimig för umgås betydligt mer. Det har varit väldigt dåligt med det, vi har ju varit bästa vänner sen typ högstadiet. Nej, det här ska vi ta tag i. Finns mycket jag har att ta itu med helt enkelt.

Sen har den dåliga sömnen visat sitt ansikte hela helgen. Enda gången jag lyckades somna okej var i lördags och då var jag full. Ser alkoholen som den enda lösningen på det här problemet. Så i fortsättningen blir det jag och en kvarting whisky innan sängdags. Efter det kommer jag tjoa glatt och somna som en stock antar jag. Fast helst av allt önskar jag att jag hade Olivias förmåga att kunna somna fort och sen sova tills det är dags att gå upp. Själv ligger jag mest och stirrar på klockan, räknar får som hoppar över staketet och väntar på klockan ska slå så damen vaknar till igen. Valerina forte var det va Simon? Snart är det jag som kör stenhårt på dom.

Apråpå det här med julen som nalkas. Det är en jävla vecka kvar och jag har inte ett uns julstämning i kroppen. Förstår inte ens att den är här inom kort. Trots att det står en gran här i husen och jag har redan hunnit bli trött på all julmusik som spelas överallt så känns julen avlägsen. Får helt enkelt supa mig full på lite glögg när jag kommer hem och byta ut all mat mot pepparkakor eller något sånt.

Nu har jag skrivit en del, nu ska jag packa ihop grejerna och bege mig hemåt igen Adjö Frillesås, vi syns om en sisådär elva dagar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0